tiistai 1. elokuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 30 - maratonkestävyyttä kehittävä viikko

Viime viikko oli kovemman puoleinen viikko sisältäen neljä lenkkiä joista yksi oli kisat. 

Maanantaina oli lepoa ja tein iltavuoron päätteeksi 15 minuutin coretreenin Yogaiasta.

Tiistaina mulla oli taas iltavuoro, joten piti lähteä aamulenkille. Aamulenkit ei tosiaankaan oo se mun juttu, jalat olivat nytkin ihan voimattomat ja syke 120 pelkässä kävelyssä. Asiaa ei auttanut että mun piti juosta kova lenkki. Alkuun hölkkäsin 10 minuuttia verkkaa 1,5 kilsaa, mutta koska siinä jo olo oli hengästynyt, päätin että otan reippaan 50 minuuttisen vähän rauhallisemmin vaikka ohjelmassa oli annettu vauhdiksi 5 - 5:30 min/km. Kiristin kyllä tuntuvasti vauhtia mutta koitin pitää juoksun mahdollisimman rentona, vauhtia en katsonut juuri ollenkaan vaan juoksin kroppatuntumalla. Puolessa välissä alkoi kuitenkin tuntua niin raskaalta että päätin lyhentää lenkkiä kymmenellä yhdeksällä minuutilla. Juoksin siis 41 minuuttia 50 sijaan ja keskivauhti oli 5:35 min/km eli en kauaksi jäänyt tavoitteestani. Keskisyke tuolla reippaalla osuudella oli 172. Loppuun vielä verkkasin 1,4 kilsaa / 10 minuuttia. Kokonaisuudessaan lenkille tuli mittaa 10,3 km. 
Iltavuoron jälkeen tein vielä 40 minuutin rentouttavan joogan.

Keskiviikkona joogailin rennon yinin 45 minuuttia.

Torstaina pääsin normaalisti iltapäivällä lenkille ja kyllä muuten kulki juoksu niin hyvin että huhhuh. Tarkoitus oli juosta 50 minuuttia syke alle 150 mutta juoksu tuntui niin ihanalta että juoksin aivan pikkasen yli 50 min että sain 8 kilsaa täyteen. 

Perjantaina oli lepoa. 

Lauantaina oli kisat, josta enemmän edellisessä postauksessa. Kisojen päätteeksi kävin illalla vielä kävelemässä avojaloin 45 minuuttia.

 Sunnuntaina kävelin tunnin ihanassa helteessä ja illalla vielä hölköttelin 43 min / 6,6 km. Yleensä pidän kisojen jälkeisen päivän lepopäivänä mutta nyt halusin kokeilla miltä juoksu tuntuu, sillä jalat eivät yhtään olleet kipeät puolikkaasta. Juoksun aikana niistä kyllä huomasi, että ovat hieman väsyneet mutta aivan mukavasti lenkki silti kulki. 

Ma: Coretreeni 15 min.
Ti: Juoksu 61 min / 10,3 km. Rentouttava jooga 45 min.
Ke: Rento yin 45 min.
To: Juoksu 52 min / 8 km, keskisyke 145, -vauhti 6:33 min/km.
Pe: Lepo.
La: Kisat, 21 km / 1h 48 min + verkat 1,85 km. Kävely 45 min.
Su: Kävely 1 h. Juoksu 43 min / 6,6 km, keskisyke 145, -vauhti 6:31 min/km.

Yhteensä juoksukilometrejä kertyi viikossa 47,75 km, aivan hyvä määrä ajatellen että maratoniin on kaksi täyttä kuukautta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti