tiistai 6. kesäkuuta 2017

Treenikatsaus viikkoon 22

Aika perinteinen treeniviikko takana. Neljä lenkkiä, joista yksi vauhtikestävyys ja yksi hieman pidempi. Tällä kertaa olo oli ihan terve, joten ei tarvinnut himmailla kipeän olon takia. 

Maanantaina olin kotona käymässä ja kävinkin aamupäivästä salilla treenamassa olkapäät, reidet, pohkeet ja keskivartalon. Päivemmällä kävin vielä pyöräilemässä reilu yhdeksän kilsaa. 

Tiistaina juoksin vauhtikestävyystreenin. Kymmenen minuuttia lämmittelyä, sitten 50 minuuttia tasavauhtista reipasta ja loppuverkka 10 min. Tuon reippaan halusin kokeilla juosta 5:40-vauhdilla. Eli tuolla vauhdilla puolimaraton tulee juostua kahteen tuntiin. Muistaakseni vauhti tuntui ihan mukavalta. Tuon osuuden keskivauhti oli 5:44 min/km ja -syke 167. Kilsoja kertyi 8,7km, verkkojen kanssa yhteensä 11,6km.

Keskiviikkona ja torstaina juoksin kevyet lenkit. Keskiviikkona 50 min / 7,1 km ja torstaina 43 min / 6,3 km. Torstaina oli aika kova tuuli, mutta onneksi lähdin juoksemaan lenkkiä siihen suuntaan, että sain mennä suurimmaksi osaksi myötätuuleen. 

Perjantai ja lauantai olikin lepopäivät. Perjantaina oli Samulin synttärit ja päivä meni niitä valmistellessa ja lauantaina olin kaksissa ylioppilasjuhlissa niin en kerennyt käydä lenkillä. 

Sunnuntaina juoksin 100 minuuttia. Aluksi pitkälle lenkille lähteminen tuntui vastahakoiselta, mutta kyllä se heti helpotti kun astui ovesta ulos. Keli oli viileä + 10C, tuuli oli vilpoista eikä aurinkokaan paistanut - aivan täydellinen keli pitkälle lenkille! T-paidalla ja verkkatakilla ei tullut kylmä eikä kuuma ja juoksu kulki oikein mukavasti. Ehdin juosta 14,9 km keskivauhdilla 6:43 min/km. Sykekin pysyi mukavan matalalla koko lenkin ja keskisyke oli 150. Ehdottomasti viikon paras lenkki. Tosin tunti lenkin jälkeen tuli karmea olo, oksetti ja sitä jatkui koko loppu ilta. Mulla oli ollut vettä mukana lenkillä, mutta luultavasti toi huono olo johtui siitä etten ollut syönyt kovin hyvin  koko päivänä. Ja sen jälkeen kun oksetusolo tuli niin ei paljoa huvittanutkaan syödä eikä juoda. 


Ma: Kuntosali 54min, pyöräily 27 min.
Ti: Juoksu 70 min / 11,6 km. Keskisyke 161, -vauhti 6:02 min/km.
Ke: Juoksu 50 min / 7,1 km. Keskisyke 149, -vauhti 7:04 min/km.
To: Juoksu 43 min / 6,3 km, keskisyke 149, -vauhti 6:54 min/km.
Pe-la: Lepo.
Su: Juoksu 1h 40min / 14,9 km, keskisyke 150, -vauhti 6:43 min/km.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti